Monday, November 1, 2010

1. First entry

Posted by Saya Nak Slim at 11:35 PM
Assalamualaikum... 


Blog ni dibina khas untuk tujuan pengurusan berat badan aku yang sangatlah berat ni... hehe.. Actually aku dah ada satu blog lain, tapi tu untuk personal matters.. InsyaAllah, dengan adanya blog ni, aku sangat2 berharap aku boleh berdisiplin dengan jadual diet aku.. Kalau aku terlanggar pantang larang, TOLONG MARAH aku yer.. huhu..


Dah banyak usaha aku lakukan untuk turunkan berat badan aku ni.. Memang berjaya, tapi paling maksimum penurunan cecah 15 kilo jer.. Lepas tu? Dia NAIK BALIK daa... Maybe sebab aku tak jaga kot.. Yelah, bila dah turun 15 kilo tu ingat dah cukup banyak dah kan? Baju sekolah rendah pun dah boleh muat balik.. APa kes?? hehehe.. Tu yang terasa diri tu kurus tu padahal tak nampak sangat pun! >_<  Then bila tak jaga pemakanan, gained weight balik la gamaknya.. =(


And recently, ada la SATU KEADAAN yang buat aku rasa sangat2 tension and terus nekad nak berubah in 5 months.. BOLEH KER??? InsyaAllah..Tapi takderlah turun banyak sekali gus! First aim, aku nak turun 2 kilo seminggu.. Kalau yang tu dah pas, aku aim nak turun 10 kilo sebulan.. Paling kurang 8 kilo sebulan.. Korang doakan aku yer?  Thanks in advance.. hehehe.. =)


Nanti next post, aku bagitau jenis diet apa yang aku gunakan ek.. Setakat ni jelah kot entry aku kali ni.. Last but not least yang kita kena ingat...--> CURVE IS MADE NOT BORN  [aku selalu gunakan motto ni utk motivate diri aku.. =)]


p/s: Kepada kawan2 yang sedang berdiet, diharap jangan la putus asa ek.. 
Kita sama2 berjuang hingga ke garisan penamat.. 
InsyaAllah, di mana ada usaha, di situ ada kejayaan.. =) 
Amin..


0 comments:

Post a Comment

 

Curve Is Made Not Born Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez