Saturday, December 4, 2010

18. Kalau Nak Diet Tak Buleh Melancong!

Posted by Saya Nak Slim at 7:51 PM
Hari ni last day aku kat JB.. Lepas gi melawat sedara mara yang disayangi, abang aku ajak la gi jenjalan carik makan sekitar bandar JB tu.. Uisyh.. saje je nak menggoda adik dia ni ha.. Menciii.. >_<  Kunun-kunun aku ni nak amik clean food jelah arini.. Bila abg aku sua kan makanan best2, aku takmo makan la.. hiyahh! Semua aku tepis! hehehehe.. Tapiiiiiiiiiiiiiii.... Boleh pulok dia ajak aku gi makan Kacang Pool kat Medan Selera Larkin.. Huhuhuhu..  Makanan ni dah pernah masuk JJCM kalau tak silap.. kalau nak tahu info lanjut, klik sini.


Tempat makan dia memang la biasa2 jer.. Macam food court biasa tu.. Tapi bila aku try rasa kacang pool yg org selalu dok sebut2 tu, terus aku jadi giler... Mak oiiiiiiiiiii... Sedap weyhhhhh....!!!! Serius sedap giler.. Aduh, camner nak tepis ni.. Tepis2 pun, aku ngap jugak! wakakakaa.. (btw, kacang pool ni kena makan dgn roti dia yg kunun nyer lembut, tapi  aku tak mkn roti tu.. Strict pada diri sendiri.. huhu)


Ekceli ingredient dia just kacang merah, baked beans, daging hancur & telur.. Rasa macam takder la heavy sgt kan? Cuma aku risau baked beans tu punya carbs,, Kalau ikutkan memang tinggi la tu.. huhuhu...Parah2.. takpelah.. Petang ni aku dah nak balik pun.. So, esok dah kat melaka.. Wajib Mendenda Diri Sendiri! Yup!! WAJIB KENA DENDA!! huaaaaaaa.. =(  Dah la besuk kena timbang berat.. So........... MACAM MANA NI????   Boleh postpone tak acara penimbangan tuh?? Hehehehe.. (sambil kenyit2 mata kat Aini) =P


So, secara kesimpulannya food intake aku hari ni:

[Breakfast]
- Ayam goreng mamak 2 ketul
- H20 500 ml

[Lunch]
- ikan keli goreng 1 ekor (sederhana besar)
- Sayur taugeh 2 senduk
- H20 500 ml

[Snack]
- Kacang Pool 1 cup
- H20 500 ml

[Dinner] --> akan dimakan jap lagi.. >_<
- Salad with Mayo
- H20 500 ml


p/s: Abang aku cakap, kalau nak diet tak buleh gi melancong memana... Gi jenjalan pun takleh.. Huhuhu.. Tapi bagi aku, yang penting kesedaran diri tu.. Kalau kita strict pada diri sendiri, takkan jadi benda2 camni.. Kan kan??


0 comments:

Post a Comment

 

Curve Is Made Not Born Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez