Friday, December 10, 2010

25. Ohohoho.. Tak Sangka..Oh..~

Posted by Saya Nak Slim at 4:21 PM
[10 Dec 2010]


HohOhOhO... I'm hepi!! Ingat nak update hari Ahad tapi kegumbiraan telah melambak2 sampai bertabur2 kat bawah.. So pekata aku update blog untuk kongsi kegumbiraan ku.. Muahahaha.. =D



Pagi tadi telah mem'wake up' kan diri pukul 6:45 am untuk ber-juging dgn mak terchenta! ini adalah aktibiti rutin sejak cuti sem.. hehehe!  Semangat berkobar2 sampai pakai seluar juging pun terbalik.. muahahaha.. Excited sungguh mu ni.. Start ber-juging pukul 7:15, mula nyer aku brisk walk sajer tapi lepas dah satu round jalan2, mak tetiba bg semangat. Mak cabar aku juging satu round padang bola tanpa henti.. huhuhuhu.. Mau mati den mak oii... Takper, disebabkan cabaran tu terkeluar dari mulut my bonda, so I accept la.. Kalau owang laen yg cabar, takder kemaknaan aku nak wat.. (sebabnyer kalau ngan mak, kalau aku tak dapat nak habeskan pusingan tu pun, aku tak malu.. mak sendiri kan.. muahahaha..)  =P


Sebelom2 ni aku memang takleh nak juging lama sgt sebab badan gumuk kan.. Cepat penat, stamina pun tak cukup lagi.. Napas asik tak cukop jer.. Biasa kalau lari dalam 100 meter je dah cungap2 mcm ikan nak mati..mau nyer aku jerit *oksigen!! oksigen!!* nanti.. hahahaha.. 


Tapi tadi aku rasa badan aku macam dah boleh accept cara aku meng'exercise'kan diri.. Maybe laa.. hahaha.. memandai je buat assumption kan.. SO, al-kisahnyer, tadi aku ber-juging dekat 2 round padang bola TANPA HENTI.. hoyeh hoyeh!! Rasa tak caya pun ada.. Aku stop tu pun sebab kaki aku sakit.. Macam salah urat pun ade gak.. Takpelah, I don't care.. yang penting aku dapat juging lama sket.. Maybe bagi org yg dah pro rasa achievement aku ni nothing kot.. Tapi bagi aku, sangat2 terharu dgn diri sendiri hoke.. Memang tak caya la diri sendiri leh juging lama camtu.. huhuhuhu.. & Overall aku buat brisk walk + juging (14 round padang bola) = 1 hour.. Hoyeh2... Ok kot..


Disebabkan excited terlebey, balik umah aku sambung balik wat JM 30 DS 30 min.. Sangat best & puas hati bila peluh kuar.. Mungkin jugak aku excited terlebey ni sebab tgh tension kot.. Rasa nak balas dendam pun ada.. So, caranyer, buat workout kaw2.. huhuhu.. hopefully KG tu ada perubahan yg ketara sikit la minggu ni.. hihihi


p/s: malas nak letak gambar.. harap2 tak buhsan!! =)

1 comments:

aini on December 10, 2010 at 6:10 PM said...

wuiyoooooooo~~ sgt bagus ni!!hehe...bagus2

Post a Comment

 

Curve Is Made Not Born Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez