Thursday, January 20, 2011

38. Just A LittLe BiT InFo @boUt My IdEaL WeiGhT

Posted by Saya Nak Slim at 9:51 PM
Tengah tercari2 info pasal ideal weight, aku terjumpa la satu blog ni.. Tuan Tanah, saya mintak copy paste table tu ekk..? Ya Ampun sebab dah tempek baru nak mintak izin.. =P... Tuan tanah jangan marah tau, sebab sharing is caring right..?? hikhik.. =D


So, ni la table yang aku maksudkan tu.. 


Tadaaaa....





So, ketinggian aku lebih kurang 163 cm.. kadang bila ukur, jadi 164cm.. hmm.. Takpe la, aku consider tinggi aku 163 cm k... hehehe.. pendek nyer i...!! =P  So kalau tengok kat table atas nun, ideal weight aku ialah 50-64kg..  Yeke 64kg?? Macam berat sangat je.. >_<   Tapi kalau betul la ideal weight utk org yang berketinggian 163 cm = 64 kg, maknanyer aku hanya perlu turunkan 24 kg jelah.. hehe.. Lebih kurang jelah dengan ticker kat atas blog aku tu kot.. =D


Tapi, masalah akan muncul bila aku amik 50kg tu sebagai kayu pengukur.. (erk, skema tul ayat kan??) So, i need to shred off almost 38 kg of fats!! OMG!! *pengsan jap mcm dalam iklan celcom tu*  Boleh hilang semangat nak kurus dengan serta merta bila tengok angka 38 kg tu.. huhuhu.. *pengsan lagi sekali*.. hehehe..   di manakah kekuatan ku? oooowwwhhhh~~... takpelah, target asal nak cecah berat 60 kg JER...So stick jelah dengan target asal kan.. =.='  Amboiii... macam makan kacang je kan sebut JER tu.. Tau tak azab betol nak buang lomak2 yang hado ni haa..??  hehehe.. tulah, sape suh gemok.. kan dah susah.. =P


9.4 kg dah hilang.. Almost 10 kg la kan.. So tinggal lagi 28 kg.. Takmo target banyak2.. cukup la 4-5 kg sebulan.. Eh tak bole la.. kena target 6-7 kg sebulan.. Baru leh dapat weight 60 kg before 1st June nanti.. =( Seksanyer la haiiii... =(  Nangis pun tak guna.. nak tau sebab aper? Sebab SALAH SENDIRI kan?? huhuu.. Padan muka diri sendiri.. huhuhuhuhu... Takpelah, after this insyaAllah akan mendisiplinkan diri sendiri.. Yeay!!


So, I'll announce later bout my new routine on this coming monday k...
Stay tune... (mcm banyak sgt la pengikut ko kan nini..?? huhu)

0 comments:

Post a Comment

 

Curve Is Made Not Born Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez