Wednesday, December 1, 2010

14. Apa yang aku makan hari ni?

Posted by Saya Nak Slim at 8:43 PM
Untuk pengetahuan semua, aku memang amalkan Atkins Diet.. Memang dilarang sama sekali mengambil carbs lebih dari 20 gram.. Aku memang tak amik carbs banyak pun arini, cuma aku rasa pengambilan makanan aku arini macam dah ter'over' jer.. huhuhu.. 


Pagi2 lagi aku dah makan:
- telur dadar 1 biji (sebab pewot dah berkeroncong awal2 pagi.. huhuhu)


Then Tengahari aku makan:
- Ayam goreng (drumstick) 1 ketul  (kaloriiiiiiii tu...)
- Sayur kangkung belacan 1 senduk


Pastu gi Mydin, cadang nak beli beras je sebab beras kat umah dah abis.. Takkan aku puasa nasi, mak aku pun kena puasa nasi jugak kan? Kihkihkih.. =P  Tetiba je TERnampak ayam goreng lagi.. TER tau.. tak sengaja.. Ayam tu sengaja menampakkan diri.. hahaha.. Nafsu setan betul.. =( At last, aku TERbeli jugak.. 'TER' lagi... =P  Bukan 1 ketul tapi 2 KETUL!!! Huahuahua.. 


Balik umah pulun baik punyer:
- Ayam goreng 2 ketul tadi (Kaloriiiiiii lagiiiiiii)
- Lettuce Cameron with Mayonis Kraft 


Tengah sakan menggigit & mengunyah ayam goreng yg lazat, tetiba... ZUP!!! Baru teringat yg aku ni dalam pertandingan SNTN.. Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Apa yg aku dah sumbat dalam pewot aku ni??? Huhuhu..Memang la aku tak makan nasi.. Tapi aku tak nak la amik kalori banyak sangat.. >_<  Cepat-cepat aku gi rendam green tea... Pas abis makan, aku pun teguk la air tu.. Glurp glurp glurp~ Arkkkhhhhh... Alhamdulillah... hehehehe.. Sempat jugak tu abiskan ayam dulu.. Kan rezeki tu... tak elok membazir.. kan kan kan? =P


Malam ni aku tak makan kot.. sebab tadi dah melantak sakan.. kuang kuang kuang.. Lepas perut dah ok skit, nak buat sauna la.. Nak bakar balik kalori yang sedia ada..



UPDATED

Dah buat sauna pun.. Buat 30 min jer.. Oklah tu kot.. Sedapkan hati sendiri.. huhuhu.... =(

6 comments:

noradzlina.kamdani on December 1, 2010 at 11:51 PM said...

klaka la baca...skt perut lin baca blog ni

Saya Nak Slim on December 2, 2010 at 1:46 AM said...

hehehe.. lawak sangat ker?

hehehe.. sy slalu gak jengok blog awak.. cantik.. kaler biru.. sejuk mata memandang.. hehe

Adsfc on December 2, 2010 at 9:50 AM said...

hahaha..biasalah kan..permulaan...memang macam tu...

Ina Jaie on December 2, 2010 at 4:20 PM said...

Nak try atkins diet tapi tak pernah nak bejaya la... sedih!! kena ikut diet Nini baru cepat skit KG tu susut.. heheheh..

aini on December 2, 2010 at 5:59 PM said...

cakap pasal atkins...ade tips die yg mungkin membantu dalam SNTN ni..nnti saye letak dalam blog...ape BOLEH n X BOLEH..mcm quite nice la:)

Saya Nak Slim on December 2, 2010 at 10:15 PM said...

[Alin] hehehe.. Tu nafsu tu namanyer.. hahaha..

[Ummi Ammar] try la kak.. Tak beban langsung.. =)

[Aini] Oh yeke.. Bleh gak.. menarik tu.. Nanti saya jenguk2 blog awak yer.. =)

Post a Comment

 

Curve Is Made Not Born Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez