Saturday, May 28, 2011

48. Diet Journal

Posted by Saya Nak Slim at 10:40 PM
Sepanjang seminggu ni, aku dah siapkan satu journal khas utk keep track apa aku makan.. lagipun aku ni jenis malas nak update menu kat blog.. so, bila da journal ni senang sikit la aku nak check balik apa aku makan dalam sehari.. hehehehe... 










Dalam 6 hari ni, (start 24 may) pemakanan aku dah di'control'.. And aku pun dah start workout tiap2 hari.. Paling kurang pun sejam sekali tiap-tiap hari.. Kalau rajin, aku buat pagi & petang dlm sehari.. Alhamdulillah.. Badan makin berstamina.. hehehehehe.. Best sangat sebab kawan2 banyak yg support.. Especially my ex-officemate..   =)   So, esoknya tamatlah sudah sessi manja2kan badan dengan diet.. Starting Monday, akan bermula la balik cara diet yang hard core punya.. hahaha.. InsyaAllah..  Akan ku capai jugak impian aku.. >_<


Emmmmm.. tentang salt intake pulak, memang sangat dititik beratkan kalau kita sedang dalam usaha menurunkan berat badan... Tapi aku tak tau macam mana nak kira salt intake dalam menu harian. Cuma, bila time masak, aku just letak garam main cubit2 je.. itu jelah kot yang boleh dikawal setakat ni..  >_<   Kawan2 lain, ada idea tak??








Dalam journal ni aku jot down semua yang masuk dalam mulut naga aku ni.. hahahaha.. Naga youuu.. Takottt iiiiiiiii....~~~ hak hak hak




0 comments:

Post a Comment

 

Curve Is Made Not Born Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez